E

#9 African Diaspora_Palast

Natasha A. Kelly

Natasha A. Kelly holds a PhD in communication sciences and sociology with key research interests in (post)colonialism and feminism.

More Info

17 09 17 — 22:45

Bildgeschichten

19 08 17 — 12:36
29 06 17 — 19:14

Ehre, wem Ehre gebührt!

Über Anton Wilhelms Amos Stellung am Hof in Wolfenbüttel wurde viel diskutiert. Seine Tätigkeit als so genannter „Hofmohr“ [sic!] ist jedoch unumstritten. Diese Fremdbezeichnung war charakteristisch für die feudale Mentalität…
read more
19 06 17 — 23:10

Anton Wilhelm Amo – Ein panafrikanischer Vordenker

Anton Willhelm Amo wurde Anfang des 18. Jahrhunderts an der Goldküste im heutigen Ghana geboren. Sein Geburtsdatum ebenso wie sein Geburtsort sind unbekannt. Im Kindesalter fiel er dem Versklavungshandel zum…
read more
17 05 17 — 17:38

The Pastfuture of Black Knowledge in Europe

An African proverb says that knowledge is like a garden: if it is not cultivated, then it cannot be harvested. In terms of meaning, knowledge should not be taken as…
read more
14 07 17 — 16:00

Opening

Concept

Hello world!

Program
Letterbox

Natasha A. Kelly

Natasha A. Kelly holds a PhD in communication sciences and sociology with key research interests in (post)colonialism and feminism. As a pan-African born in London and socialized in Germany, she sees herself as an ‘academic activist’ who always tries to bring theory and practice together. She has taught and lectured at numerous private and state institutions in Germany and Austria and has been involved in the Black German community for many years. In addition to her consulting work for various art institutions, she is the curator of the interactive touring exhibition EDEWA (www.edewa.info), which deals with everyday racism, sexism and colonialism (particularly the trade in colonial goods) from a postcolonial perspective,. Her dissertation ‘Afro-Culture – the space between yesterday and tomorrow’ was published in Unrast Verlag in 2016.

www.NatashaAKelly.com

Michaela Rotsch

Bildende Künstlerin, transdisziplinäre und -kulturelle Forschung mit arabesken Organisationsstrukturen und syntopischen Werkstrukturen.

michaelarotsch.com

* Der Prototyp der Glaskuben stammt aus der künstlerischen Werkstruktur SYNTOPIAN VAGABOND, die hier mit dem transkulturellen Projektansatz von GLASPALÄSTE durch die gemeinsame Rahmenstruktur der Glaskuben verbunden wird. Dadurch wird die Grenze zwischen Bildender Kunst und anderen kulturellen Bereichen ausgelotet.

syntopianvagabond.net

Michaela Rotsch

Fine artist, transdisciplinary and transcultural research with arabesque organisational structures and syntopic work structures.

michaelarotsch.com

* The prototype of the glass cubes comes from the artistic work structure SYNTOPIAN VAGABOND, which is linked here to the transcultural approach of GLASPALÄSTE through the common structure of the glass cubes. Thus the boundary between contemporary art and other cultural areas is explored.

syntopianvagabond.net

Irmtraud Voglmayr

Soziologin und Medienwissenschaftlerin, Schwerpunkte in Forschung und Lehre: Stadt- und Raumforschung, Medien, Gender und Klasse.

Irmtraud Voglmayr

Sociologist and media theorist, focussing on research and teaching: city and urban planning, media, gender and class.

Juliane Zellner

Juliane Zellner studierte Theaterwissenschaft (M.A.) in München, Urban Studies (MSc.) in London und promoviert derzeit an der Hafencity Universität im Fachbereich Kultur der Metropolen.

Juliane Zellner

Juliane Zellner holds a degree in Theatre Studies (M.A.) from LMU Munich and a degree in Urban Studies (MSc) from UCL London.

Currently she is a PhD Candidate in the Department of Metropolitan Culture at the HCU Hamburg.